info@erfanclinic.com   ۵-۶-٤٩٧٩٦٢٦٤ (021)

مزوتراپی

مزوتراپی روشی است که طی آن داروهای خاصی برای درمان های متفاوتی به بخش های مختلف بدن تزریق می شود. مزوتراپی قبلا یک روش کارآمد برای تسکن درد مانند درد کمر و گردن، دردهای ناشی از آسیب های ورزشی، میگرن، تسکین دردهای عضلانی و اسکلتی، بیمارهای دستگاه عصبی، بیمارهای روماتیسمی، بیماری های عفونی، بیمارهای مختلف پوستی، بیمارهای عروقی، ترک سیگار و تقویت سیستم ایمنی بدن و .. استفاده می شد.

روش کاهش درد با روش مزوتراپی  به وضوح سریع تر از سایر روش ها در جلسه اول مشخص می شود. درحقیقت مزوتراپی در سال های ابتدایی روشی موثر برای کنترل درد در اعمال دندان پزشکی و درمان طیفی از آسیب ها مانند سرطان، آرتورز، درد مفاصل مشکلات عضلانی و استخوانی و تغییر جریان خون در رگ و بعدها به عنوان روشی برای جوانسازی پوست، مو و اندام های مختلف بدن به کار گرفته شد.

مزوتراپی

مزوتراپی مو

برای عمل مزوتراپی مو از دو تکنیکی فیزیکی و شیمیایی در کنارهم استفاده می شود. بدین شکل که ابتدا یک پماد موضعی بی حسی به پوست سر زده می شود و پس از ۴۵ دقیقه مواد مورد نظر به وسیله یک سرنگ به پوست سر تزریق می شود.

این سوراخ ریز حکم محرک در پوست سر را دارد، زیرا پوست در پاسخ به ترمیم شروع به ساخت کلاژن و الاستین می کند و همین باعث ترمیم کلاژن مورد نیاز پوست می شود از سوی دیگر محلولی که بر اساس شرایط بیمار از طریق سوزن به پوست سر تزریق شده از جمله ترکیبی از آمینو اسیدها، مواد معدنی، ویتامین ها، کوآنزیم ها و اسیدهای نوکلوئیک می باشد. در این میان اگر گردش خون بیمار ضعیف باشد از یک ماده گشاد کننده عروقی مانند کومارین استفاده می شود. در صورتی که پوست سر بیمار ملتهب شود از داروهای ضد التهابی برای کاهش التهاب برای پوست سر استفاده می شود. برای دریافت نتیجه بهتر از عمل مزوتراپی برای درمان کم پشتی و ریزش مو حداقل بین ۶ تا ۱۰ جلسه و بین ۴ تا ۶ ماه زمان نیاز است.

مزایا و عوارض مزوتراپی برای درمان ریزش مو

اگرچه مزوتراپی برای درمان ریزش و کم پشتی مو یک روش غیرتهاجمی و کم خطر می باشد اما در برخی موارد آلرژی نسبت به مواد تزریقی دردسر ساز می شود و بهتر است پیش از انجام هر عملی با پزشک متخصص پوست و مو مشورت شود و تست آلرژی انجام شود. از جمله مزایای چشمگیر مزوتراپی تهاجمی نبودن، بدون درد بودن، ریسک پایین، هزینه کم و نیاز نداشتن به استراحت و مراقبت های بعد عمل می باشد . زمان لازم برای مشاهده نتیجه عمل بعد از یک ماه مشاهده می شود

چه کسانی نمی توانند مزوتراپی انجام دهند؟

• زنان باردار و شیرده
  • افراد مبتلا به دیابت
  • افراد مبتلا به سرطان
  • افراد دارای سابقه سکته قلبی
  • افراد مبتلا به بیمارهای قلبی و عرروقی
  • افراد مبتلا به تبخال فعال

نتیجه درمان با مزوتراپی

در مجموع مزوتراپی در تمام موارد یک درمان موقت می باشد و برای حفظ نتیجه باید تکرار شود. توصیه می شود معمولا دو جلسه اول طی یک ماه انجام شود و پس از آن جلسه درمانی سوم با فاصله زمانی سه ماه و بعد از آن برای حفظ نتیجه مزوتراپی این درمان باید سالی یک بار انجام شود.

راه های ارتباطی کلینیک عرفان نیایش :

تلفن تماس : ۴۹۷۹۶۲۶۴

پیج اینستاگرام