info@erfanclinic.com   ۵-۶-٤٩٧٩٦٢٦٤ (021)

جراحی زیبایی زنان

آمار انجام جراحی زیبایی زنان روز به روز در حال افزایش می باشد . اما این روش ها عوارضی دارند ؟ چه کسانی کاندیدای مناسب برای جراحی زیبایی زنان نمی باشند ؟ با ادامه مطلب همراه باشید …

جراحی زیبایی زنان

لابیاپلاستی

لابیاپلاستی، شیوه جراحی است که به کوچک کردن لابیا ماژور (لب های بزرگ واژن) و لابیا مینور (لب های کوچک واژن) کمک می کند. در برخی موارد، خانم ها از بزرگ بودن لابیاها (هایپرتروفی لابیاها) ناراضی هستند، و یا از پوشیدن لباس های تنگ خجالت می کشند، که البته این حالت می تواند عوارض بسیاری را نیز برای خانم ها به همراه داشته باشد.

لابیاپلاستی یکی از شایع ترین جراحی های زیبایی زنان می باشد. این جراحی هم چنین به رفع عدم قرینگی لابیاها نیز می پردازد. در هر حال، خانم هایی از ظاهر لاباها و ناحیه تناسلی خود راضی نیستند، کزینه خوبی برای انجام لابیاپلاستی هستند.

اقدامات قبل از لابیاپلاستی

• بررسی بالینی بیمار و سوابق پزشکی، انجام تست های پزشکی لازم
  • کنار گذاشتن سیگار و دخانیات، شش هفته قبل از جراحی
  • قطع مصرف آسپیرین، ژلوفن و هر گونه مکمل، ۱۰ روز قبل از جراحی. این داروها احتمال خونریزی، التهاب و کبودی را افزایش می دهند.
  • قطع مصرف آنتی بیوتیک، یک روز قبل از جراحی

اقدامات و مراقبت های بعد از لابیاپلاستی

• استراحت در منزل به مدت یک هفته
  • مصرف داروهای مسکن تجویز شده، جهت تسکین و کنترل درد
  • عدم مصرف آسپیرین، جهت پیشگیری از خونریزی
  • استحمام روز بعد جراحی
  • شست و شوی روزانه زخم ها با پراکسید هیدروژن و یا استفاده از کرم های آنتی بیوتیک

بخیه ها، تقریبا دو هفته بعد از جراحی کشیده می شوند.

التهاب و کبودی ناحیه واژن، به مرور زمان و طی چند هفته به طور کامل از بین می رود، و بعد از ۶ ماه، فرد به نتیجه دلخواه.

واژینوپلاستی

رابطه جنسی با چندین نفر، و زایمانف از جمله دلایل گشاد شدن ناحیه واژن می باشد. واژینوپلاستی، شیوه جراحی است که به تنگ کردن واژن و دهانه واژن، از طریق برداشتن بافت و پوست اضافی لایه های واژن می پردازد. با این کار، واژن تنگ تر از حالت قبل خواهد شد.

واژینوپلاستی با عنوان جوانسازی واژن نیز شناخته می شود.

اقدامات و مراقبت های بعد از واژینوپلاستی

• مصرف داروهای مسکن تجویز شده، جهت کنترل و تسکین درد
  • عدم برقراری رابطه جنسی به مدت شش هفته
  • محدود کردن فعالیت ها و ورزش های سنگین حداقل به مدت چهار هفته

این نکته را در نظر داشته باشید، در صورتی که همزمان با واژینوپلاستی، لابیاپلاستی نیز انجام شود، طول دوره نقاهت کمی طولانی تر خواهد شد.

بعد از واژینوپلاستی، انجام تمرینات لگنی که اصطلاحا تمرینات کگل نام دارند، به تقویت و بهبود قوای عضلانی این ناحیه کمک می کنند.

واژینوپلاستی در خانم های باردار، و یا خانم هایی که قصد بارداری دارند، توصیه نمی شود. زیرا که بعد از بارداری، ناحیه واژن تغییراتی پیدا می کند و ممکن است اثرات جراحی نیز از بین برود.

برای دریافت مشاوره از کلینیک پوست بیمارستان عرفان و نیایش با شماره ۴۹۷۹۶۲۶۴ تماس حاصل نمایید .

تقویت نقطه جی (G Spot)

در این شیوه، کلاژن به نقطه جی تزریق می شود، تا با افزایش اندازه این ناحیه، میل جنسی نیز بالا برود. ماندگاری این روش در حدود ۳ تا ۴ ماه می باشد، در صورت تمایل فرد، امکان تزریق مجدد نیز وجود دارد.

برخی از مزایای جراحی زیبایی زنان عبارت است از:

بهبود رابطه جنسی

به دنبال زایمان و یا افزایش سن، دهانه واژن گشاد و عضلات این ناحیه ضعیف می شوند. این حالت می تواند منجر به بروز ناراحتی برای شریک جنسی شود. جراحی زیبایی واژن، نه تنها واژن را تنگ نمی کند، بلکه به بهبود و تقویت رابطه جنسی و افزایش اعتماد به نفس زنان در حین رابطه  نیز کمک می کند.

کاهش بی اختیاری

بی اختیاری استرسی یکی از عوارض بارداری و زایمان است. این حالت به خصوص در سه ماهه آخر بارداری، و زنانی که زایمان طبیعی دارند بیشتر دیده می شود.

رفع بدشکلی

جراحی زیبایی واژن به رفع مشکلات ظاهری و بد شکلی های واژن، بعد از زایمان می پردازد.

بالا رفتن اعتماد به نفس

زایمان تاثیرات زیادی را بر بدن زنان می گذارد. واژینوپلاستی به رفع چنین مشکلاتی می پردازد، به همین خاطر زنان بعد از جراحی، اعتماد به نفس خود را مجدد به دست می آورند.

رفع درد و ناراحتی

بسیاری از زنانی که به دنبال جراحی زیبایی واژن هستند، از درد و ناراحتی هنگام رابطه جنسی شکایت می کنند. این جراحی، آسیب های وارد شده به دیواره واژن را برطرف می کند. افتادگی و کشیدگی پوست واژن منجر به بروز درد در رابطه جنسی می شود، که واژینوپلاستی بر بهبود ساختار واژن نیز تاثیر می گذارد.

کاندیدای مناسب جراحی زیبایی زنان

خانم هایی که خواهان انجام جراحی زیبایی زنان هستند، بایستی در سلامت کامل بدنی باشند. خانم هایی که از مشکلات زیر رنج می برند، می توانند این قبیل جراحی ها را انجام دهند:

• شلی ساختارهای ناحیه تناسلی
  • احساس درد و ناراحتی هنگام مقاربت و یا ورزش
  • کاهش میل جنسی بعد از زایمان
  • بهبود ظاهر ناحیه تناسلی

دوران نقاهت و بهبودی جراحی زیبایی واژن

• ممکن است برخی از بیماران بعد از جراحی مقدار جزئی درد را تجربه می کنند که با مصرف داروهای مسکن و طی چند روز برطرف خواهد شد.
  • کبودی و یا التهاب اطراف بخیه ها طبیعی است و طی یک تا دو هفته محو خواهد شد.
  • بهتر است به مدت ۴ تا ۶ هفته از برقراری رابطه جنسی پرهیز شود.
  • انجام برخی فعالیت های سنگین نیز بایستی به مدت یک هفته محدود شود.
  • انجام تمرینات کگل، باعث تقویت عضلات جدید این ناحیه می شود، و از بروز عوارض و مشکلات بعدی پیشگیری می کند.

در صورتی که جراحی های زیبایی زنان زیر نظر متخصص انجام شود، قطعا بهترین نتایج رابه همراه خواهد داشت.

با تشکر مدیریت بیمارستان عرفان نیایش

چهار × 3 =